Hälsans år! Iaf nästan :)

Jag har fått gå på en hälsokoll genom företaget där jag jobbar och de gjorde en hel koll vilket var riktigt intressant. Det kollade hela kroppen när man var där vilket inkluderar:

  • Kroppen i allmänhet, ryggen osv
  • Ögon (syn)
  • Öron (Hörsel)
  • Blodprov
  • Urinprov
  • Plus lite annat
Resultatet ser ut så här:
Jag kan ge besked att allting såg bra ut. Blodvärdena var alla inom gränserna. Inget högt kolesterol eller liknande heller. Allting var helt enkelt kanon, syn som en örn och hörsel som en katt. Däremot så är jag inte lika smidig som en katt, fick en liten varning att jag låg några stenar över gränsen och borde gå på diet. Mina arbetskamrater tycker inte jag borde lyssna på dem så jag tar det med en nypa salt, tycker det inte är så farligt😀
I alla fall så gillar jag konceptet riktigt mycket, vi borde ha liknande i Sverige. Man får gå på detta varje år. De frågar också om arbetsmiljön på jobbet och sånt också.
För denna gången, hoppas alla har hälsan med sig därute!

Kommentera

