Träning 2011

Så efter att haft ohyfsat nära till gymmet i ungefär 3 år och haft tid att kunna gå rätt ofta så är det lite annorlunda här. Jag har tittat mig omkring lite och har sett några gym men det är rätt dyrt och då jag kommer hem runt kvart i åtta på vardagarna och har middag så blir det för sent mån-tors att träna.

Mitt nya träningsschema är iaf (något sånär efter kört det 1 vecka =P)

Tis: Springa 21:30 (Sikta på 30 min aktivitet, öka tempo)
Lör: Inomhusövningar (ung. 30 min hemma-gym, lyfta lite stolar och sånt =P)
Sön: Springa 11:00 (Vill springa så länge jag kan och öka distans)

Det är väl så det ser ut ungefär. Jag skulle vilja klämma in något på torsdag också men det blir bra tight att hinna göra något annat om dagarna då. Fredag eftermiddag och Lördagen brukar vi spendera ute någonstans och promenera en hel del.

Det känns bra även om jag kanske inte kommer bli världsatlet😛 Däremot så hoppas jag kunna hålla igång. Jag måste ju även uppfylla mitt nyårslöfte som har med springning att göra (Återkommer om detta =P)

Lite angående hälsa: Jag har vart på hälsokontroll (det görs en årlig kontroll på företaget). Det var rätt intressant, det testade allt möjligt grejs. Jag har perfekt syn och hörsel iaf och inga andra hälsofel vad det kunde se (Jag fick göra lite rörelser och sånt). Det tog också lite blod och mätte någonting med elektroder på magen. Jag får resultaten om kanske 2 veckor, så håll tummarna!!

2 svar so far »

  1. 1

    Du är alldeles säkert stark som en oxe o frisk som en.. häst?

  2. 2

    Syrran Carina said,

    Bra att du håller igång, duktig kille.🙂


Comment RSS · TrackBack URI

Kommentera

