Helgen V5 – Toledo

Halloj,

I helgen var jag i Toledo och tittade runt lite med Alina, hennes kusin och hustru och deras barn. Toledo ligger väldigt högt upp och man åker rulltrappa upp till själva ”gamla staden”. Ni kan se trappan i denna bild:

Efter att ha åkt upp för rulltrappan var utsikten riktigt häftigt, eller tycker ni inte?

Inne i Toledo var det väldigt traditionellt spanskt, vilket är rätt mysigt. Vägarna är väldigt små, krokiga och branta på ställen. Det är inte ovanligt att man får klämma in sig i en dörrkarm när en bil ska passera🙂

Notera den infällda backspegeln😀

Vidare, om man ska bo i spanien så måste man ju hälsa på kulturella figurer och vi hittade en gammal vän från högstadiet/gymnasie tiden, nämligen Don Quijote. Jag och Alina poserar:

Tydligen så bodde författaren där eller om det var att det utspelade sig där. Nu kommer jag inte ihåg riktigt. Anyways, han är känd där😀

Jag vill visa en annan utsiktsbild, riktigt häftigt. Toledo är byggd på detta sättet då spanien blev invaderade av araber tror jag det var. Södra spanien har lite arabiska influenser har jag hört.

Slutligen så var vi och besökte katedralen där så klart, den var också riktigt häftig.

Toledo är iaf ett fint ställe och jag rekommenderar det, det är trevligt🙂

Jag hade tänkt göra en post om min lägenhet och jag spelade tom in en film (!!!) med min kamera. Problemet var att när jag laddade in den så var den felvänd. Så nu behöver jag vara teknisk nog att hitta något att rotera den med😛 dryyygt!!

Men jag ska göra mitt bästa, dåligt att jag inte har visat min lgh än!!:/

5 svar so far »

  1. 1

    Vad härligt att du har det så bra brorsan.. Vad fint det är … Saknar dig här hemma…. KRAM

  2. 2

    Syrran Carina said,

    Ja, skitdåligt att inte ha fått se din lägenhet än ju, buuu!
    Ser fram emot filmen. Kan tänka mig att lägga huvudet på sned om du inte hittar nåt att vända den med. *s*
    Vackert det var i Toledo, det kanske vi hinner se när vi kommer.

  3. 4

    Tobias said,

    Ser riktigt gött ut, måste dock ifrågasätta jackan du hade, var det inte galet varmt? eller hur är vädret där nere nu?

    Kan meddela att det är 20 cm snö här och -15 grader, eller det var det imorse iaf!

    • 5

      Hehe, jo det var lite varmt ibland. Men annars har jag bara värsta vår-jackan vilket blir lite väl kyligt😛
      Förra veckan var riktigt bra, men denna vecka är värre. Har regnat och vart lite kyligt:/
      Men jag gissar att det är värre hos er😉


Comment RSS · TrackBack URI

Kommentera

