Helgen V3

Halloj, jag tänkte berätta lite hur min helg har vart för nyfikna😀

Fredag så slutar jag 15:00 så jag kom hem i hyfsad tid och åt lunch (!!!) vid sådär 16:30 (helt normalt här för övrigt). Väl efter lunchen så var fredagen en rätt lugn dag, ta det lite lugnt och glo på en rulle på spanska😉 (Despierto/Awaken se: http://www.imdb.com/title/tt0211933/)

Lördag så stack jag och Alina mot Madrid och promenerade på Calle de Serano som är en rätt fin gata i madrid med massa dyra affärer😉 Nedanför ser ni yours truly posa lite snyggt framför en byggnad, tyckte den hade häftigt tak😀 Jag har fler bilder från promenaden men tänkte lägga upp det på facebook sen eller något så man slipper ha tusen bilder här om någon är intresserad av att se alla.

Fortsättningsvis så gick vi till en av Alinas vänner som fyllde år, det var en blandning där av lite amerikanare, spanjorer och rumäner (förlåt om jag glömde något land, svensk inräknad då). Vi fick lite fika och lekte lite ordlekar (typ pictionary, den där leken när man håller på att göra gester osv.). Det gick inget vidare för mig då jag inte har något vidare ordförråd att gissa med😛 hehe men det var go’ mat😀

Bland annat, en liten sidnot, så testade jag något som hette … låt oss kalla det ”drycken”, drycken är en blandning av rött vin och fanta. Man blandar alltså inte detta själv utan man köper det så, det var helt okej faktiskt.. även fast jag trodde att det skulle vara hemskt😛

Vi gick också över Castellana som är en rätt stor väg där i Madrid. Jag tog ett kort bara för att visa lite hur vägarna ser ut här, det är inte så mycket trafik nu dock.

 

Nu tycker jag vi lämnar lördagen och går in på domingo!! Söndags så gick jag på middag hemma hos Alina, det var typ 3-4 rätter och riktigt häftigt😀 Lite annan kultur och nya rätter. Bland annat så åt vi hare, riktigt gott!🙂 Några vänner till familjen var där på besök och vips hade vi fått gratis inträde till firut som är en stor expo grej för turism för typ alla länder, så ut med bilen mot firut-grejen!

Väl där så fanns det massa flaggor, tom svensk!! så det var lite skojigt. Där inne så fanns det typ bås från alla länder nästan och typ olika värdsdelar var uppdelade i olika byggnader. I sydamerika var det massa musik och rätt kul att titta på😛

Jag träffade även lite nya vänner (hoppas du är nöjd nu tobbe :P)

Väl klar med Colombias trevliga med antagligen mycket uttråkade kvinnor bars det vidare mot mer norra länder och jag letade naturligtvis rätt på Sverige.

Sverige delade bås med Norge och Island.

Jag lyckades dock typ ta kortet från en vinkel så jag precis lyckades dölja Norge (tji fick ni!). I båset jobbade en svensk tjej så jag fick prata av mig lite. Hon hade bott hela sitt liv på Mallorca (Jag sa faktiskt att detta kändes typiskt svenskt, eller hur!) och precis flyttat till Madrid. Och så var det med den saken😉

Nu är det dags för säng, så tjingepling tut tut! hasta luego

3 svar so far »

  1. 1

    Syrran Carina said,

    Gjorde de nån bra reklam för Sverige i båset då??
    Kanonbra bild på dig med beach-babes ju hahaha.
    Kul att du får träffa Alinas vänner och så. Pictionnary är för övrigt spelet där man ritar och gissar, du menar nog charader?
    Vin och fanta lät ju… äckligt. Fast vin är ju alltid äckligt så det kanske blev bättre av att hälla fanta i… hehe.

  2. 3

    Tobias said,

    Inga dåliga puddingar du hittade där!🙂


Comment RSS · TrackBack URI

Kommentera

