En typisk dag

Tänkte jag skulle beskriva lite kort hur en dag ser ut för mig just nu i och med att jag pendlar till norra Madrid jobbar osv, hur väl jag nu kan beskriva en typisk dag efter 4 dagars jobb.

Anyways, jag tänkte börja med någonting helt orelaterat: Igår åt jag middag hemma hos Alina och fick en riktig köttbit så jag tänkte skryta lite, titta och njut😉

Känns som denna blog är hälften maträtter😛 Men vad ska man göra, mat är ju trots allt viktigt😀

Jag startar dagen med att gå upp vid 07:00, det är lite tungt att kliva ur sin bekväma IKEA säng😀 Därefter en kvick dusch och äta frukost med kaffe medans jag försöker förstå någonting alls av nyheterna (Jag kan ju iaf titta på bilderna :P). När jag har fixat klart mig så är det dags att röra sig vid 07:45 (jag är snabb :D) mot tåget.

Jag hoppar in i tåget och eftersom det är start stationen så får jag alltid en sittplats, andra är inte så lyckliga🙂 En sittplats ger mig då möjlighet att plugga spanska (tack för boken Maria & John) vilket jag gör nästan ända tills slut station (Nuevos Ministerios för intresserade). Väl där så går jag lite virriga vägar och tar mig till Metro mot Cuzco. Efter lite metroande (Jepp, uppfann precis ordet. Avundsjuk?) så promenerar jag till jobbet och är framme runt 09:00.

Väl på jobbet så jobbar vi fram till 14:00 med en kaffe paus. 14:00 är det lunch i en timme, vilket jag hitills har avnjutit i spanska restauranger (Spanien > Sverige gällande mat). Efter det jobbar man vidare (ingen siesta faktiskt) tills 18:00 – 19:00 någonstans för att göra om ovanstående transport-procedur fast i omvänd ordning (det lät komplicerat :P).

När jag kommer hem så är det strax dags för middag och sen är det valfritt fram tills läggdags. Det är mycket tid i transport, men å andra sidan bor jag väldigt nära Alina (me gusta!). Här är ett kort på mig i tåget:

Jag vet att jag ser lite sur ut, det var nog mest för att det där var typ tionde kortet jag försökte ta med min mobil kamera, äntligen lyckades jag.

Förresten, till något helt orelaterat, jag såg breakdancers idag vilket var rätt häftigt. Det var ett gäng som dansade och höll på utanför El Corte Inglés som är ett stort köpcenter (ungefär som NK). Det var den onödiga informationen.

Ha det bra så länge, återgår till random film på tv’n🙂

6 svar so far »

  1. 1

    Tobias said,

    Yo!
    Awesome att du börjat blogga, kommer följas med spänning. Är dock aningen lite besviken på de publicerade bilderna än så länge. Dina kulinariska skills och ditt nylle framför IKEA har jag sett förut. Bjud på lite heta beach-brudar och galna spanjorer! (du får gärna posa framför)🙂

    Förövrigt så ser biffen helt galet stor ut? Latino-size? eller är det tallriken som e mini?

    Ha det gott!

    • 2

      Haha, jaja jag ska försöka vara lite mer ivrig med kameran.. Men är ju lite skämmigt att springa runt med den som en annan turist över allt😛
      Jag får skaffa en bra mobil kamera😀

  2. 3

    Ullis said,

    (Hela min kommentar jag nyss skrivit försvann…)
    Men först: Jävlar vilken köttbit, haha, helt sjukt!

    Annars låter de som du kommit igång ordentligt med jobb och sånt, härligt🙂 och pluggar du spanska i den takten och på jobbet och sånt så kommer du ju snart ha full pejl på språket, nästan så du kan misstas för spanjor kanske..!

    • 4

      Hehe jo, den var grymt god också!🙂
      Det är något weird med att jag måste typ godkänna en kommentar från en användare första gången, så nu borde det vara lugnt🙂

  3. 5

    Syrran Carina said,

    Jobbigt med så mycket resande, men det är ju bra att du kan plugga då.🙂
    Vilka långa arbetsdagar det blir när man börjar så sent… men det kanske är skönt att slippa gå upp så tidigt, eller vilket föredrar du?
    Har du kommit in i jobbet än då? Trevliga arbetskamrater?
    Håller med Tobbe… du får bli bättre med kameran. Heta beach-brudar kan du dock hoppa över hehe, men vi vill se bilder från lägenheten, jobbet och från byn och staden och från Alinas hus och och och………..
    Jag tänkte vi skulle boka biljetter snart… när tror du att det passar? Tror du att du har någon möjlighet att vara ledig någon dag när vi kommer?

    • 6

      Jodå jag har kommit in en del nu, men hela tiden nya grejer och med nytt språk så är ju allting lite krångligare😉 Men roligt!
      Ja du, det var en jätte bra fråga. Ingen aning när det passar. Jag ska höra lite på jobbet om de har någon lång helger här eller liknande så kan vi ju höras efter det.


Comment RSS · TrackBack URI

Kommentera

