Två hektiska dagar

Det har varit två hektiska dagar här i tjurfäktarnas land, mest på grund av jobb och lite andra saker.

Det är sent och jag ska inte skriva så långt men kan berätta att det går bra på jobbet. Jag stakar mig fram med lite spanska här och var och börjar komma igång. Igår hade jag ett möte så jag kom först innan för dörren kl 21 någonting.

Jag har fått lära mig ett roligt uttryck de har här i Spanien: ”sin prisa, pero sin pausa” (hoppas allt var rättstavat nu :P). Iaf så betyder det: ”Utan stress, men utan att pausa”. Detta tycker jag återspeglar rätt bra hur Spaniens arbetskultur verkar fungera. Intressant😀

Nu ska jag sova, tut tut!

2 svar so far »

  1. 1

    Syrran Carina said,

    Vad spännande! Du får ta kort på ditt jobb också så vi får se hur det ser ut! *nyfiken*
    Har du eget kontor eller sitter du i typ kontorslandskap eller…? Känns det jobbigt med så långa arbetsdagar?

    • 2

      Jo jag ska försöka ta ett kort där =)
      Jag sitter typ i ett kontorslandskap med några andra kollegor så det är rätt skönt att ha lite sällskap.
      Det är lite ovant nu till att börja med, men man vänjer sig väl!


Comment RSS · TrackBack URI

Kommentera

