Snabb recap

Jag tänkte dra en snabb återblick vad jag har gjort sen jag kommit till Madrid.

Jag landade i Madrid sent på kvällen och gick då och la mig hemma hos Alina, nästa dag så gick jag och tog ut pengar till hyran och hämtade nycklarna i lägenheten. Allting gick bra, förutom det tog lite tid att hitta alla spakar för att sätta på värme, vatten osv.

Till höger ser ni en bild på en nyfärsk Michael i Madrid. Jag vet att jag behöver klippa mig så inga kommentarer på det!😛 (Jag har även gjort det och det kostade 10€ :D)

För övrigt så packade jag upp i lägenheten och firade Tre kungarnas dag den 6/1, med andra ord Trettondag jul som är jätte stor här😀.

Efter detta har det varit en lång shopping-runda flera dagar. Jag har vart till IKEA två gånger, ett antal shopping center och i allmänhet snurrat runt här. Riktigt skönt att IKEA finns här också faktiskt. Det är sig väldigt likt förutom att det var två våningar här och allting var på spanska förutom produkt namnen som behöll sina svenska namn.

Jag köpte även lite lingonsylt och vaniljsås på IKEA food!! Good stuff som inte går att få tag i annars, tänkte även köpa Daim men blev inget:/

Här ser ni en glad Michael som ska shoppa IKEA. Svenska färgerna flaggas stort, dock så såg jag ingen svensk😀

Vidare har jag pluggat klart och även gjort lite små jobb som jag behövde fixa. Nu är allting klart iaf! Riktigt skönt! Det hände massa mera saker men jag orkar inte berätta nu allting i efter hand, det är ju jäääätte jobbigt.

 

Dock så kan jag visa hur min första rätt såg ut i min lägenhet, mästerkocken visar:

Recept:

  • Pasta
  • Bacon (tärnad)
  • Nata (typ matlagningsgrädde)
  • Kryddor

Gissa hur ni kokar ihop de ingredienserna till ovanstående måltid :D Nu får det vara nog med återblickar!

6 svar so far »

  1. 1

    Syrran Carina said,

    Wohooo en blogg! Gillas!
    Men vaddå inte orkar berätta allt, vi vill ju höra allllt!
    Hur gick det första dagen på nya jobbet? Tänker på dig!
    Själv har jag legat magsjuk så jag har inte suttit vid datorn på ett par dagar.😦

  2. 3

    JohnK said,

    No way, that’s almost exactly what I ate for lunch!

  3. 4

    WOW!!! Seriously!! Advanced food!! Im impressed😉

  4. 5

    Ullis said,

    Haha, okej, men micke IKEA har två våningar på många ställen i Sverige också (typ Helsingborg)..
    Men kul att du bloggar, fortsätt med det… och fler bilder från vardagen! Typ hur huset ser ut som du bor i och sånt, och kontoret!


Comment RSS · TrackBack URI

Kommentera

