Mobil-problem

Jag har under en tid nu kämpat hårt för att få igång min jobb-mobil, vilket är av den underbara modellen Samsung Galaxy Ace.

Det började bra när jag fick den, men efter några dagar märkte jag att den mystiskt stänger av sig emellanåt. Absolut inte acceptabelt när man som jag använder mobilen som alarm. Så det blev lämna in den.

Efter 1-2 veckor kommer den tillbaka med nyheten att den nu ska vara fixad, de har bytt batteri. Jag återställde mobilen när jag lämnade in den så jag började glatt installera alla saker och ställa om inställningarna för andra gången. Som ni kan gissa så började problemen efter någon dag igen, åter till affären.

Denna gång så var den borta 2-3 veckor i och med att den skickades till Samsung någonstans i något annat land. Efter 2 veckor frågade jag om den och vi ringde affären, de hade ingen aning vart den var. Vi ringde Samsung, de visste inte heller. Slutligen kom den tillbaka till affären, Samsung hade inte gjort någonting med den. Istället så bytte de SIM-kort. Jag hade nämligen ett sånt klippt iphone kort i en sån hållare, och nu bytte det till ett stort SIM kort. De tror att det glappade och därför så startade den om sig.

Nu har jag iaf fått den och installerat allt IGEN. Den har startat om sig ett par gånger redan, men jag håller på att testa över helgen. Håller tummarna då jag helst inte vill skicka iväg den på en ytterligare 2-veckors resa.

Kanon, fick man skriva av sig lite tillbakahållen ilska 🙂 Ha det gott!

Lämna en kommentar